Freitag, 20. März 2009

Thank God, it's Friday!

To quote my english teacher... :P
He said this today and, well, what shall I tell you, I think he's so abolutely right...


It was a quite horrible week.
But now, it's over.
At least, it almost is....



Well, what more to tell you...

I thought about destiny this week...
Is there some kind of destiny in our life?
Is there a higher power, that rules over our lives?
Someone who decides "Well, you are going to do this and you are going to do this"
Could this really be true?

Or is the story of our life yet written?
Is there no chance to prevent ourselves from doing the wrong things?
Is there no chance to decide over our lives?
Is everything we do yet fixed?

I don't wanna believe this.
I don't wanna believe that there's no chance for me to do exactly what I want.
I don't want to believe that I can do whatever I want and it would lead to the same point.

I wanna live.
I wanna decide for myself.
I wanna have the chance to change my course of life, if I want to do so.
I wanna have the freedom and the right to chose my own destiny!


Is there anything more...
Well, I don't know...

Today it looked a bit like spring. But it didn't feel like spring. It was cold.. Damn cold.


Did you ever think about becomin' older?
Did you ever think about dying?
Did you ever think about the world that comes after life?
Did you ever think about what happens when the heart stops beating?

No?
Do it!
Think about it..


Love,

Simonileinchen

P.S: Ich hoffe ihr verzeiht mir mein Englisch.. :P

1 Kommentar:

  1. No?
    Do it!
    Think about it..

    ♥♥♥

    Das war jetzt mal wieder ein Simonileincheneintrag ganz nach meinem Geschmack... und ich verzeih dir sogar das Englisch ;)
    Sehr toll find ich, dass das Ganze beim Lesen bei mir sofort den Effekt hatte, dass meine Gedanken schon von allein das Arbeiten angefangen haben, du musst also gar nicht mehr dazu auffordern.
    Wer denkt nicht ab und an über sein Leben nach und ob es nun sowas gibt wie Schicksal oder ob man doch richtig frei leben kann, mit eigenen Entscheidungen oder einem vorbestimmeten Weg? Ich find ja das ist eine der interessantesten und gleichzeitig schwierigsten Fragen die man sich stellen kann, direkt nach der Frage nach dem Sinn des Lebens und dem Tod (und allem was dazugehört). Ich mags aber dass du dich ausgerechnet damit auseinandersetzt...

    Mei, klingt das heute morgen schon wieder alles dämlich. Ich hoff du tauchst jetz gleich auf, wir haben nen Termin mit ein paar sehr netten Hoppsern, loslos!

    Ha det mein ALLERlieblingskullanmuru :D

    AntwortenLöschen