Montag, 20. April 2009

A new day...

Tag überstanden...
Mehr aber auch nicht...
Angst vor dem Geschichtsabi wurde auch nicht kleiner...
Nur vor Mathe mach ich mir glaub ich jetzt weniger Sorgen.. zumindest bei Stochastik^^

Hansis Begräbnisrede endgültig fertig.. ich hoffe sie ist in Ordnung so, aber das wird mir mein Lehrer morgen schon mitteilen.. :P


"Ladies and gentleman
Thank you so much for coming here today.
First I beg you to stand up, for paying the last respects to Hansi.

He was not like the other ignorant and stupid goldfish in our garden pond. He was something special.

He was such a good friend. I could never have had a better companion during my whole life. He was always by my side, especially in those times when nobody else was there.
He listened to me, although he probably didn’t have any time.

He helped me whenever I needed him.
He never ever disappointed me.

He was not like the other ignorant and stupid goldfish in our garden pond. He was something special.

When I was five years old I saved him from being eaten by Jimmy, the neighbor’s cat.
Since then we were almost inseparably.
I did my homework in the garden, I played in the garden and in summer I also slept in the garden.
I watched him swimming in the pond. I teached him different tricks, like for example jumping trough a loop or swimming in zigzag.

So you see, he was not like the other goldfish in our garden pond. He was something special. He was such a clever goldfish.

Or did you ever see a goldfish that could swim your name?
No? Well, I told you. He was something special.

But… then there was the day when I met Pauli.
It was a few weeks ago.
I almost killed him by stepping on him for I walked through my room, when I saw something silver glittering on the floor.
You have to know, Pauli is a silverfish.

And he can be with me all the time.
He never leaves me.

Because of this Hansi was very jealous.
I told him, that there is no reason for this, but a few days ago, when I took Pauli into the garden to introduce him to Hansi, he climbed out of the garden pond and tried to kill the poor silverfish.
Unfortunately he stifled on his way.

And this is the reason why we are here today.
We want to bury my best friend.
We want to say goodbye to him.

And all I want to do is to thank him, as well as to say sorry.

I want to thank him for everything he did for me.
I want to say sorry for the fact I tried to replace him.

Of course Pauli could always stay with me but he would never ever replace Hansi. He will never ever do so. Nobody could replace him.
For he was something special.


Goodbye Hansi.
Goodbye my old friend.
Goodbye."



Zur Erklärung...
Wir müssen eine englische Rede halten... IRGENDEINE... ^^


Liebste Grüße,
Simonileinchen


P.S.: Zu besonders philosophischen, tiefgründigen oder Einträgen sondergleichen bin ich im Moment einfach nicht in der Lage... Unnskyld...

Kommentare:

  1. tiefgründig und geistreich hin oder her, ich find die rede genial :D

    und der silberfisch namens pauli is eh der coolste. (ob der auch zauselhaare hat? ^^)

    ich würd das voll gern hörn morgen.. naja... damit kassierst du jedenfalls ne menge punkte davon bin ich überzeugt. so. :D

    ha det kullanmuru... und stress dich mal n bisschen weniger wegen geschichte, das wird schon alles, genug positive energie is ja da :D

    *klemchen*

    AntwortenLöschen
  2. genial ^^
    nur der name hansi is irgendwie mehr oder weniger passend^^ wir wollen ja eigentlich keine grabrede für hansi so bald... *g*
    den brauchen wir noch am 30.7.
    und das geschichteabi schaffst du schon.. immer optimistisch denken ;)
    mir fällt grad auf dass ich schon ewig keinen kommentar mehr geschrieben hab... da hast du mal wieder einen :)

    AntwortenLöschen
  3. hola mi mejor....

    hansi...
    eine grabrede für einen goldfisch... und ein silberfisch namens pauli... auf sowas kannst echt nur du kommen *g*
    aber damit hast du sicher viele schmunzler auf deiner seite...
    die sache mit dem reifen und dem namen schwimmen...
    herrlich.....

    hey du bist positiver was mathe betrifft? yes! *cheer*
    alles step by step querida...
    und geschichte *abwink*
    alles halb so wild, wirst sehen...
    ich glaub ganz fest an dich, denn du bist la mejor und ich, als dein untertäniger vize, bin einfach dazu da dich zu supporten, auch wenn meist nur mit völlig hirnlsosen, sinnfreien meldungen... lo siento....

    hansi - may you rest in peace...
    the golfish ist dead - welcome pauli the silverfish x)

    AntwortenLöschen